Digitala marknadsförare spelar en avgörande roll i företags och organisationers synlighet och affärsstrategi. Genom att arbeta med sökmotoroptimering, annonsering, sociala medier och innehållsstrategier ser de till att varumärken når ut till rätt målgrupper vid rätt tidpunkt. Med en växande e-handelsmarknad och en alltmer digitaliserad köpresa ökar behovet av experter som kan analysera data och optimera digitala kampanjer.

Lars Binkemo
Kursledare för utbildningen digital marknadsförare
Lars Binkemo har över femton års erfarenhet av undervisning inom marknadsföring, försäljning, företagsekonomi och entreprenörskap. Han har publicerat två läroböcker via etablerade förlag och skapat två digitala läromedel i egen regi. Lars drivs av att göra undervisning praktisk, relevant och inspirerande, något som uppmärksammats genom flera utmärkelser. År 2017 tilldelades han ett stipendium av Sparbanken Eken för sitt arbete med entreprenörskap i skolan och har även nominerats till det prestigefyllda lärarpriset Guldäpplet för sitt innovativa sätt att använda IT i klassrummet.